Interwencja kryzysowa-podejście profesjonalne

Program   

  1. Podstawowe pojęcia teorii kryzysu:
    • psychologiczne rozumienie kryzysu;
    • rodzaje sytuacji kryzysowych;
    • mechanizmy i strategie radzenia sobie z kryzysem (coping);
    • teorie kryzysu;
    • czynniki, przebieg i rozpoznawanie reakcji kryzysowej.
  2. Interwencja kryzysowa w praktyce – cele i etapy interwencji kryzysowej:
    • tworzenie kontaktu emocjonalnego z osobą w kryzysie;
    • zbieranie informacji i analiza systemu wsparcia społecznego;
    • rozwiązywanie problemów związanych z kryzysem.
  3. Podstawowe cechy i umiejętności pomagającego.
  4. Specyfika telefonicznej interwencji kryzysowej.
  5. Interdyscyplinarne podejście do pomocy osobom w kryzysie.
  6. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej:
    • sześcioetapowy model interwencji kryzysowej ;
    • diagnoza natężenia kryzysu
    • system oceny selekcyjnej i ocena stanu klienta;
  7. Kontakt i relacja terapeutyczna w interwencji:
    • wysłuchiwanie w interwencji kryzysowej;
    • komunikacja i sposób działania w interwencji kryzysowej
  8. Modele interwencji kryzysowej
  9. Interwencja kryzysowa w praktyce – ćwiczenie umiejętności terapeutycznych.

Adresaci     

  • nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, pracownicy socjalni,
  • władze lokalne, katecheci, księża, policja, straż miejska, studenci;

Spodziewane efekty uczestnictwa w programie

  • przybliżenie problematyki teorii kryzysu;
  • poszerzenie wiedzy oraz prawidłowego rozumienia interwencji kryzysowej;
  • zdobycie praktycznych umiejętności rozpoznawania i oceny stanu kryzysu oraz efektywnej pracy interwenta kryzysowego;
  • nauka nawiązywania kontaktu emocjonalnego, przezwyciężania barier komunikacyjnych oraz metod aktywnego słuchania;

Cel realizacji programu z uczestnikami

  • zapoznanie się z terminologią, psychologicznym rozumieniem kryzysu, mechanizmami radzenia sobie z kryzysem;
  • poznanie i umiejętność rozpoznawania kryteriów wskazujących na stan kryzysu oraz rodzaj (kryzysy przemiany, traumatyczne, chroniczne);
  • pozyskanie umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem, analizy realnego systemu wsparcia społecznego;
  • nauka tworzenia skutecznych indywidualnych planów pracy z klientem;
  • zaznajomienie z adresami i punktami w których można znaleźć pomoc dla osób doświadczających negatywnych przeżyć (osób w kryzysie);

Forma zajęć

  • interaktywne metody szkoleniowe: burza mózgów, ćwiczenia w grupach, studium przypadku;
  • wiele praktycznych przykładów z pracy interwenta, miniwykłady, ćwiczenia grupowe i indywidualne;
  • wykłady z użyciem technik multimedialnych, filmy, video trening;
  • każde szkolenie prowadzone jest przez dwóch trenerów grupy Aplica;
  • uczestnicy szkolenia otrzymują materiały i certyfikat ukończenia szkolenia

Czas trwania i koszt szkolenia

  • Interwencja Kryzysowa – podejście profesjonalne 450 zł/ osoba (30 godzin szkoleniowych)
  • dla studentów 400 zł/30godz.